EvangelisationKyrka

Kampanjer/Tältmöten

För ett 40-tal år sedan var det vanligt med längre perioder av tältmöten/kampanjer.
Några kyrkor har börjat ta upp traditionen. Viktiga ingredienser är möjligheten att nå nya människor och ge plats för evangelistens gåva.

Ett exempel idag är Sebastian Stakset som reser runt i Sverige, samlar till kampanjer och når tusentals människor. Ett exempel på uthållighet är Edsväraveckan som hållit på sedan 1940.
https://heartofevangelism.com/

https://www.facebook.com/SebastianStakset/

http://www.varldenidag.se/nyheter/edsvarakonferens-for-77e-gangen/Bbbqgs!sE58IoFkkmMJklHBbhagnA/

Nyckelfaktorer:

  • Att det sker inbjudan på ett bra sätt till dessa samlingar genom människor/kyrkor som är aktiva på orten.
  • Att olika typer av media används för att sprida informationen.
  • Att det blir någon form av kontinuitet.
  • Att uppföljning sker snabbt – Billy Graham-kampanjerna hade 24 timmar som nyckeltal för max tid innan man hade en uppföljande kontakt med dem som bestämt sig för att bli kristna.

Relaterade artiklar

Se också
Close
Back to top button