EvangelisationKyrka
Kampanjer/Tältmöten
För ett 40-tal år sedan var det vanligt med längre perioder av tältmöten/kampanjer.
Några kyrkor har börjat ta upp traditionen. Viktiga ingredienser är möjligheten att nå nya människor och ge plats för evangelistens gåva.
Ett exempel idag är Sebastian Stakset som reser runt i Sverige, samlar till kampanjer och når tusentals människor. Ett exempel på uthållighet är Edsväraveckan som hållit på sedan 1940.
https://heartofevangelism.com/
https://www.facebook.com/SebastianStakset/
http://www.varldenidag.se/nyheter/edsvarakonferens-for-77e-gangen/Bbbqgs!sE58IoFkkmMJklHBbhagnA/
Nyckelfaktorer:
- Att det sker inbjudan på ett bra sätt till dessa samlingar genom människor/kyrkor som är aktiva på orten.
- Att olika typer av media används för att sprida informationen.
- Att det blir någon form av kontinuitet.
- Att uppföljning sker snabbt – Billy Graham-kampanjerna hade 24 timmar som nyckeltal för max tid innan man hade en uppföljande kontakt med dem som bestämt sig för att bli kristna.